Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Orta Doğu’da devam eden gerilim nedeniyle Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde bulunan Türk gemilerine ilişkin son durumu paylaştı.

Sosyal medya hesabından açıklama yapan Bakan Uraloğlu, bölgedeki gelişmelerin anbean takip edildiğini ve Türk gemileri ile gemilerde görev yapan vatandaşlarla sürekli temas halinde olduklarını belirtti.

11 GEMİ KÖRFEZDEN AYRILDI

Bakan Uraloğlu, 21 Haziran sabahı iki geminin daha bölgeden ayrılmasıyla birlikte savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli toplam 11 geminin Hürmüz Boğazı’nı güvenli şekilde geçerek Körfez’den ayrıldığını açıkladı.

Uraloğlu, söz konusu geçişlerin herhangi bir güvenlik sorunu yaşanmadan tamamlandığını vurguladı.

177 TÜRK VATANDAŞI GÖREV YAPIYOR

Açıklamada, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde halen faaliyet gösteren toplam 7 gemide 177 Türk vatandaşının görev yaptığı bilgisi de paylaşıldı.

Bölgede bulunan gemilerden birinin Türk bayrağı taşıdığı belirtilirken, diğer gemilerin Türk sahipli olduğu ifade edildi.

GÜVENLİK TEDBİRLERİ ARTIRILDI

Bakan Uraloğlu, bölgede görev yapan gemiler ve mürettebatın güvenliğinin öncelikli konu olduğunu belirterek şu ifadeleri kullandı:

"Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmeleri anbean takip ediyor, bölgedeki gemiler ve vatandaşlarımızla sürekli temas halinde bulunuyoruz. Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz."

KRİTİK SU YOLUNDA YAKIN TAKİP

Dünya enerji ticaretinin en kritik geçiş noktalarından biri olarak kabul edilen Hürmüz Boğazı, son dönemde bölgedeki güvenlik riskleri nedeniyle uluslararası denizcilik sektörünün yakın takibinde bulunuyor.

Türk denizcilik otoriteleri de bölgede seyir yapan Türk bayraklı ve Türk sahipli gemilerin güvenliğini sağlamak amacıyla ilgili kurumlarla koordinasyon halinde çalışmalarını sürdürüyor.