Türkiye, yeni haftayla birlikte Avrupa üzerinden gelen sıcak hava dalgasının etkisi altına giriyor. Meteoroloji Genel Müdürlüğü ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi Afet Koordinasyon Merkezi (AKOM), yüksek sıcaklıklar ve kuvvetli rüzgâra karşı peş peşe uyarılarda bulundu.
Tahminlere göre, özellikle Ege, Akdeniz ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde hava sıcaklıkları mevsim normallerinin üzerine çıkarken, hissedilen sıcaklığın bazı noktalarda 40 derecenin üzerine, Güneydoğu Anadolu'da ise 45 dereceye yaklaşması bekleniyor.
İSTANBUL'DA SICAKLIKLAR 33 DERECEYE ÇIKACAK
AKOM tarafından yapılan açıklamada, İstanbul'da hafta boyunca yağış beklenmediği belirtilirken, gökyüzünün büyük ölçüde güneşli olacağı ifade edildi.
Açıklamada, kuzey yönlü rüzgârların (poyraz) zaman zaman 15 ila 45 kilometre/saat hızla esmesinin sıcaklık artışını bir miktar sınırlandıracağı, buna rağmen hava sıcaklığının hafta başından itibaren 33 derece seviyelerine yükseleceği kaydedildi.
METEOROLOJİDEN SICAKLIK VE FIRTINA UYARISI
Meteoroloji Genel Müdürlüğü'nün değerlendirmesine göre, hava sıcaklıkları yurdun kuzeydoğu ve doğu kesimlerinde mevsim normallerine yakın seyredecek, diğer bölgelerde ise 2 ila 5 derece üzerinde olacak.
Öte yandan;
- Marmara'nın güney ve batısı,
- Kuzey Ege kıyıları,
- Doğu Akdeniz'in kuzeyi,
- İç Anadolu'nun güney ve doğusu,
- Doğu Anadolu'nun batısında
40 ila 70 kilometre/saat hızında kuvvetli rüzgâr ve kısa süreli fırtına bekleniyor.
KRONİK HASTALAR İÇİN UYARI
Uzmanlar, özellikle yaşlılar, çocuklar ile kalp, tansiyon ve kronik rahatsızlığı bulunan vatandaşların günün en sıcak saatleri olan 11.00-16.00 arasında zorunlu olmadıkça dışarı çıkmamaları, bol sıvı tüketmeleri ve güneşten korunmaları gerektiğini vurguluyor.
Yetkililer, sıcak hava dalgasının önümüzdeki hafta boyunca etkisini sürdürmesinin beklendiğini belirterek vatandaşların Meteoroloji Genel Müdürlüğü ve ilgili kurumların güncel uyarılarını takip etmelerini istedi.





