İran ile Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) arasındaki hava ulaşımı yeniden normale dönüyor.
İran resmi haber ajansı IRNA'nın aktardığına göre, İran Sivil Havacılık Kurumu Sözcüsü Mecid İhvan, iki ülke arasındaki karşılıklı tarifeli uçuşların bu hafta yeniden başlayacağını açıkladı.
DİPLOMATİK GÖRÜŞMELER SONUÇ VERDİ
İhvan, İran ve BAE sivil havacılık otoriteleri arasında gerçekleştirilen görüşmeler ile diplomatik kanallar üzerinden yürütülen temasların olumlu sonuçlandığını belirtti.
Yapılan değerlendirmelerin ardından iki ülke arasında tarifeli uçuşların yeniden başlatılması konusunda mutabakata varıldığı ifade edildi.
UÇUŞLAR ÇATIŞMALAR NEDENİYLE DURDURULMUŞTU
İran ile BAE arasındaki uçuşlar, ABD ve İsrail'in 28 Şubat 2026'da İran'a yönelik başlattığı saldırılar sonrasında güvenlik gerekçesiyle askıya alınmıştı.
Bölgedeki hava sahasında yaşanan riskler nedeniyle çok sayıda uluslararası havayolu da İran ve çevresindeki rotalarını geçici olarak durdurmuş veya alternatif güzergâhlara yönelmişti.
BÖLGESEL HAVA TRAFİĞİNDE NORMALLEŞME SÜRÜYOR
İran ile BAE arasındaki uçuşların yeniden başlaması, son dönemde Orta Doğu hava trafiğinde yaşanan normalleşme sürecinin önemli adımlarından biri olarak değerlendiriliyor.
Kararın, iki ülke arasındaki ticari ve turistik seyahatlerin yeniden canlanmasına katkı sağlaması bekleniyor.





