Kuveyt Savunma Bakanlığı, ülke hava sahasına giren iki balistik füzenin hava savunma sistemleri tarafından başarıyla önlendiğini ve etkisiz hale getirildiğini duyurdu.
Savunma Bakanlığı Sözcüsü Kurmay Albay Suud Abdulaziz el-Atvan, yaptığı açıklamada, Kuveyt Silahlı Kuvvetleri'nin bugün sabaha karşı ülke hava sahasında iki düşman balistik füze tespit ettiğini belirtti.
Atvan, hava savunma unsurlarının füzelere anında müdahale ettiğini ve her iki hedefin de başarıyla imha edildiğini ifade etti.
CAN KAYBI VEYA HASAR YOK
Kuveytli yetkili, olayda herhangi bir can kaybı ya da maddi hasar meydana gelmediğini belirterek, silahlı kuvvetlerin yüksek hazırlık seviyesiyle görevini sürdürdüğünü vurguladı.
Atvan, ülke güvenliğinin sağlanması ve vatandaşlar ile Kuveyt'te yaşayan yabancıların korunması için tüm güvenlik birimlerinin teyakkuz halinde olduğunu söyledi.
HAVA SAVUNMA SİSTEMLERİ DEVREYE GİRMİŞTİ
Kuveyt ordusu daha önce yaptığı açıklamada, ülkede füze ve insansız hava aracı (İHA) tehdidine karşı hava savunma sistemlerinin aktif hale getirildiğini duyurmuştu.
GERİLİMİN MERKEZİNDE ABD ÜSLERİ VAR
Gelişme, İran Devrim Muhafızları Ordusu'nun (DMO) ABD'nin İran'a yönelik son saldırılarına misilleme olarak Kuveyt ve Bahreyn'deki ABD askeri üslerini füze ve insansız hava araçlarıyla hedef aldığını açıklamasının ardından yaşandı.
İran tarafı, operasyon kapsamında Kuveyt'teki Ali es-Salim Hava Üssü ile Bahreyn'de konuşlu ABD Beşinci Filosu dahil birçok askeri tesisin hedef alındığını öne sürerken, bölgedeki gerilim tırmanmaya devam ediyor.
Kuveyt makamları ise ülkenin hava sahasının ve kritik tesislerinin korunmasına yönelik tüm tedbirlerin artırıldığını bildirdi.





