Rusya Federal Uzay Ajansı (Roscosmos), 2036 yılına kadar Ay yüzeyinde nükleer enerji santrali kurmayı hedeflediğini açıkladı.
Rusya'nın 2036 yılına kadar uzay faaliyetlerine ilişkin hazırlanan resmi belgelerde yer alan plana göre, Ay yüzeyinde kurulacak altyapının enerji ihtiyacının karşılanması amacıyla nükleer enerji santralinin inşa edilmesi öngörülüyor.
AY ÜSSÜNE ENERJİ SAĞLAYACAK
Roscosmos'un planına göre santral, Rusya'nın Ay programı ile uluslararası uzay iş birlikleri kapsamında geliştirilecek projelere enerji sağlayacak.
Belgelerde ayrıca, 2036 sonrasında nükleer enerji sistemleriyle donatılmış uzay taşıma araçlarının geliştirilerek uzaya gönderilmesinin de hedeflendiği belirtildi.
LUNA GÖREVLERİ TAKVİMİ AÇIKLANDI
Rusya'nın Ay programı kapsamında önümüzdeki yıllarda gerçekleştirmeyi planladığı görevler de netleşti.
Buna göre;
- Luna-26 görevi 2028 yılında,
- Luna-27/1 görevi 2029 yılında,
- Luna-27/2 görevi ise 2030 yılında fırlatılacak.
Bunları Luna-28, Luna-29 ve Luna-30 görevleri izleyecek. Söz konusu misyonların 2032-2036 döneminde gerçekleştirilmesi planlanıyor.
AY TOPRAĞI DÜNYA'YA GETİRİLECEK
Rusya'nın uzun vadeli uzay stratejisinde yalnızca Ay'da enerji altyapısı kurmak değil, aynı zamanda Ay'ın insansız uzay araçlarıyla detaylı şekilde araştırılması ve Ay yüzeyinden alınacak toprak örneklerinin Dünya'ya getirilmesi de bulunuyor.
Program kapsamında ayrıca ulusal yörünge uzay istasyonunun kurulması hedefleniyor.
GÖZLER MARS VE VENÜS'TE
Roscosmos'un 2036 sonrasına yönelik hedefleri arasında ise Mars ve Venüs'ün insansız uzay araçlarıyla keşfi, ayrıca Ay ve asteroitlerdeki doğal kaynakların değerlendirilmesine yönelik çalışmalar yer alıyor.
Rusya'nın açıkladığı yeni yol haritası, uzay yarışında Ay'da kalıcı altyapı oluşturma hedefinin giderek hız kazandığını ortaya koyuyor.